Foto: Birka Line

Birka Cruises har nyrekryterat inom försäljning, kommunikation och marknadsföring och har nu anställt både ny försäljningschef samt ny kommunikations- och marknadschef.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

Susanne Lundström, tidigare SJ, är rederiets nya försäljningschef. Sandra Miller Kinge, som senast kommer från Apollo, blir ny kommunikations- och marknadschef. Sedan tidigare har företaget även förstärkt sitt produktfokus genom rekryteringen av produktchefen Jessica Jonsson.

Susanne Lundström har tidigare arbetat på SJ Grupp & Event och har en bakgrund från resebyråbranschen. Nu kommer Susanne att ytterligare förstärka Birkas försäljning med satsning på grupp, konferens, partners och återförsäljare.

– ”Vi vill visa de unika fördelarna vi kan erbjuda ombord på Birka Paradise när man ska umgås, mötas eller konferera”, säger Susanne Lundström.

Sandra Miller Kinge kommer senast från Apollo där hon arbetade som svensk marknadschef. Hon har också tidigare bakgrund i resebranschen från bland annat Ving och Travellink. Hon har även arbetat på TV4 med koncept som t ex Let’s Dance, Idol och Gladiatorerna. Nu ska hon jobba med att ytterligare tydliggöra Birka Cruises och dess produkt på kryssningsmarknaden.

– ”Det är ett stort privilegium att få möjlighet att jobba med en så fantastisk produkt i ett företag med en otrolig ambition. Mitt uppdrag blir att ta kommunikationen ett steg vidare och se till att vi hittar nya gäster som provar på vår fantastiska kryssningsprodukt. På sätt och vis har jag en mycket nära relation till Birka Cruises eftersom jag delvis är ålänning. Nu laddar jag tillsammans med den härliga marknadsavdelningen och siktar på att uppleva en av våra weekendkryssningar till Visby i sommar”, säger Sandra Miller Kinge, kommunikations- och marknadschef på Birka Cruises.

– ”Rekryteringarna av Susanne och Sandra är mycket viktiga för Birka Cruises kommersiella sida. Deras breda kompetens från både hotell-, tåg- och chartervärlden ger oss fantastiska förutsättningar att både öka vår försäljning, skärpa vår konkurrenskraft och nå fram i mediabruset. Detta är ett led i ett större förändringsarbete som har pågår för att flytta fram Birkas positioner på marknaden, säger Lars Näslund, VD för Birka Cruises.

SENASTE NUMRET

SENASTE NUMRET

Reklam


RESEREPORTAGE

KRÖNIKA

Reklam

Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report