Nu har resebyrån Tickets webbsida fått ett helt nytt utseende. Den nya designen är ännu mer användarvänlig och gör det tydligare och enklare för kunderna att hitta det de söker. Bara i år har Ticket ökat antalet resebokningar på nätet med 75 procent.

Men trots att svenskarna blivit allt mer resvana och kunniga finns det fortfarande ett stort behov av vägledning och personlig service vid bokningar på nätet. Ett behov som Ticket är måna om att bemöta.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

Den nya webbsidan är ytterligare ett steg i Tickets online-satsning. Med den nya webbsidan vill Ticket öka tillgängligheten ännu mer samt integrera den kunskap och kompetens som finns ute i Tickets butiker med webben.

– ”Vi har en kraftig tillväxt online och att ha en välfungerande sajt är en viktig del för att kunna fortsätta växa. Den nya sajten ger oss en bättre bas att ta hand om våra kunder på ett effektivt sätt och lyfter fram vårt serviceerbjudande på ett överskådligare sätt”, säger Pelle Svensson, Försäljningschef Internet på Ticket.

Förra året lanserade Ticket den så kallade call back-funktionen på webben. Den innebär att kunden blir uppringd av en säljare inom max 60 sekunder. Säljaren svarar i sin tur på frågor om hotell och destinationer samt hjälper kunden att hitta rätt resmål efter intresse och önskemål. Med webbsidans nya utseende vill Ticket ge resenärerna en heltäckande resesajt som dessutom har personlig service.

– ”Som Nordens största resebyråkedja har vi insett vikten av tillgänglighet och personlig service och hur uppskattat det är bland kunderna. Med vår nya webb i kombination med alla våra butiker är vi ledande i branschen vad gäller att ta hand om våra kunder. Den nya sajten har fått väldigt positiv feedback från kunder som har fått en förhandsvisning av den och vi hoppas att ännu fler ska upptäcka nyttan och fördelarna med den”, säger Pelle Svensson, Försäljningschef Internet på Ticket.

SENASTE NUMRET

SENASTE NUMRET

Reklam


RESEREPORTAGE

KRÖNIKA

Reklam

Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report