Foto:accorhotels


AccorHotels skriver ett partneravtal med det statliga järnvägsbolaget SNCF i Frankrike om att fortsätta utvecklingen av det ikoniska varumärket ”Orientexpressen”.

AccorHotels förvärvar 50 procent av aktiekapitalet och planerar samtidigt en ny hotellkedja under det klassiska varumärket.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

Det legendariska tåget, som i nästan ett sekel förenade Europas största städer, från Paris till Istanbul, är idag en tidlös symbol för lyxresande. AccorHotels och SNCF Group kommer tillsammans att arbeta för att bevara det arv som är kopplat till varumärket genom Orient Express Endowment Fund. Fonden har syftet att uppmuntra och stödja initiativ som gynnar en bredare publik inom konst och kultur.

AccorHotels avser även att utveckla en ny samling prestigefyllda hotell under varumärket Orient Express för att ytterligare stärka sin position inom lyxsegmentet. Dessa hotell kommer vara belägna på ikoniska platser och erbjuda gästerna en unik upplevelse med fokus på Orientexpressens historia kombinerad med lyx och elegans från väst till öst.

– Vi är mycket glada över partnerskapet med SNCF-gruppen. Det innebär en ny allians mellan två av Frankrikes största aktörer inom reseindustrin. Det gemensamma målet är att skapa ny drivkraft och en internationell ställning för ett historiskt och redan världsberömt varumärke. Affären innebär att våra kunder nu får möjlighet att njuta av ett utökat utbud av exklusiva tjänster och upplevelser, säger Sébastien Bazin, koncernchef för AccorHotels.

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report