Ökningen ses framförallt i Hemavan/Tärnaby, men även Riksgränsen har haft en ökning i antalet rumsnätter. Också försäljningen av säsongspass har ökat jämfört med föregående säsong.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

– Vi ser att den nya marknads- och försäljningsstrategin vi arbetat med ett par år nu, med bland annat en utökad kunddialog, mer synlighet i sociala medier och att erbjuda prisvärda och bra paketerbjudanden till våra leisuregäster, börjar ge avkastning, säger Pelle Lindberg, VD på Strömma Fjäll & Aktivitet AB. Vi har även utvecklat vårt försäljningssystem online, vilket gett mycket positivt resultat. Även konferensmarknaden börjar efter några tuffa år, ta fart igen, fortsätter Pelle.

– Förutom starka geografiska områden som Västerbotten och dess kuststäder samt Helgelandskusten i Norge, är intresset från Mälardalen större. Här har vi hjälp av Nextjets utökade tidtabell, med 14 flyg i veckan från Arlanda till Hemavan under vintersäsongen, berättar Johan Moberg, Marknadschef på Strömma Fjäll & Aktivitet AB.

– Enligt undersökningar från förra året stiger också vårt NKI (nöjd-kund-index) och vi har fler återkommande gäster, vilket bidrar till ökningen denna säsong, fortsätter Johan. Vi tror även att förra årets vinter med snö i stora delar av Sverige under en lång period, har gynnat oss. Många fick smak på vinter och skidåkning och detta ger avspegling i bokningen för året, avslutar Johan.

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report