Foto: Mats Montner

Tjänsten som är byggd av kommunikationsbolaget Wiraya lanseras den 10 januari. Om försöket som kommer att pågå under några månader faller väl ut kommer det även att spridas vidare till resenärer på andra sträckor.

Från och med den 10 januari kommer de omkring 10 000 personer som varje dag pendlar mellan Uppsala och Stockholm och omvänt att kunna få sms som berättar om det har hänt något som påverkar deras resa.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

– Det här är spännande, nu hoppas vi att försöket snart ska spridas vidare till fler destinationer, säger Wirayas vd Micha Gottfarb.

– Vi vill underlätta vardagen för alla de människor som varje dag reser mellan Stockholm och Uppsala. Vi valde Wiraya eftersom vi redan hade ett samarbete och de snabbt kunde ordna tjänsten för oss, säger Maria Cederberg som är Chef SJ Contact Center och SJ Resebutiker.

Sms-tjänsten gäller på vardagar mellan klockan halv sex och klockan nio på morgonen samt mellan klockan tre och klockan sju på kvällen. Resenärerna kan enkelt anmäla sig till tjänsten på SJ:s hemsida.

Idag använder SJ Wirayas telefoni- och sms-tjänst för att informera resenärerna om förändringar i tidtabellen.

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report