Svenska baddräkter ska sälja Grekland
Idag är den snarare en trend, om än inte alla lyckas. Nu kommer han Panos Papadopoulos till monter B04:61
Kalimera Grekland på fredag den 25 mars mellan klockan 12:00 till 14:00.
Bl a kan han berätta om 25 lönsamma framgångsår med baddräktsmode i 28 länder. Men är det svenska eller grekiska baddräkter? Frågan är lika svår att besvara som huruvida IKEA är svenskt eller schweziskt. Måhända belyser de bägge att turistnäringen är en industrinäring bland andra och även att de kan söka sitt stöd eller utbyte i varandra, i ökad grad förhoppningsvis även inom investeringar. Mer om sådana frågeställningar kan ni läsa i Travel Report nr 2 som finns på mässan.
Baddräkter och möbler? Detta liksom musik är ju också en ännu relativt outnyttjad samarbetspartner för turism. Kanske handlar TUR mer om sådant 2015 när den reformerats. Årets trend är ju annars ett försök till fler slutna möten som ska bli till avslut i affärer. Det är också något branschen behöver. Men kanske behövs också fler industriella samarbeten för att turistnäringen till sist ska bli accepterad och få de investeringsmedel som krävs för att Sverige ska bli ett stort turistland. Iklätt grekiskt badmode…..
Jan Ohlsson