TUR ser fram mot 2015

Tis 22 Mar, 2011 - 11:37

Foto: Travel Report

Rejseliv i Oslo backade i år. Men Matka fick högt betyg. Matka är starka på business till consumer, medger Per Magnusson. Men för TUR är torsdag-fredag större och viktigare än helgen. 

–I år har vi jobbat hårt för att få hit fler kategorier köpare och det kommer att märkas. Vi har också sett till att de bokat upp affärsmöten på olika sätt. Utställarna är annars ungefär desamma och har inte växt. Nya är Luxemburg, ett starkt litet land. Tygriket har gått samman under en flagg, dvs Sjuhäradsbygden. Vi har fördjupat samarbetet med SBTA, Swedish Business Travel Association.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

Per Magnusson medger att det finns avhoppare.

– Det finns ju länder som har det tufft just nu. England liksom Italien har dragit vissa konsekvenser av det, Men det har inte så mycket med TUR att göra.

Några efterlyser arrangörernas närvaro?

– Ja, men det är viktigt just för allmänheten. Jag besökte t ex Hollands stora resemässa, som har sin verkliga styrka just i
allmänheten, men inga researrangörer fanns där. Allt går inte att förklara logiskt och det finns många olika åsikter. Men vi kommer att bli mycket mer lyhörda och intensifiera dialogen direkt efter TUR 2011. Och jag är den förste att erkänna att vi befiner oss i ett vägskäl vad gäller mässor. Ändå tror jag att TUR:s kommer att visa sig stark och lyhörd nog att förändra sig rejält fram till 2015.

Redaktionen

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report