Bild: Brand USA Inc.

Den organisation som ansvarar för marknadsföringen av USA mot världens besökare har presenterat ”Brand USA”, landets första globala konsumentvarumärke. Tidigare hette organisationen Corporation för Travel Promotion men har nu bytt namn till Brand USA Inc.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

Skapandet av USA: s nya globala varumärke är det första steget i utvecklingen av landets första enhetliga marknadsföring. Brand USA Inc. kommer att lansera sin första officiella reklam- och marknadsföringskampanj under våren 2012. Man kommer då att rikta sig mot hela världen och bjuda in resenärer till att besöka USA för fritid, affärer, studier och vetenskap.

”– USA erbjuder ett utbud av destinationer och upplevelser som saknar motstycke i världen. Nu, genom skapandet av Brand USA, bjuder vi in världens resenärer att komma till oss och själva uppleva de obegränsade möjligheterna”, sa Jim Evans, vd för Brand USA Inc. vid lanseringen i London.

Enligt Brand USA, skapade man logotypen för att vara ”ny, välkomnande och alltomfattande” Dess ambition är att påminna världen om att ”Förenta staternas fantastiska möjligheter välkomnar alla.” Den utgörs av en samling punkter som tillsammans formar bokstäverna USA. Punkterna ska fungera som en farkost genom vilket Brand USA kan visa upp olika färger och bilder av människor och destinationer över hela USA, med betoning på landets obegränsade möjligheter. Logon kommer inte att hålla sig till en gemensam färg. Logotypen visar också webbadressen DiscoverAmerica.com, Brand USA: s officiella webbplats för besökare.

Om Brand USA
The Corporation for Travel Promotion – nu alltså Brand USA Inc. skapades i syfte att uppmuntra resenärer från hela världen att besöka USA. Denna offentlig-privata marknadsföringorganisation skapades 2010 för att arbeta i nära samarbete med resebranschen för att maximera de ekonomiska och sociala fördelarna med resor i samhällen runt om i landet. Genom ”Discover America” och dess uppmaning till handling kommer Brand USA kommer att uppmuntra och inspirera resenärer att utforska USA:s gränslösa möjligheter.

Mats Montner

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report