När Exportrådet snart är på väg till världsutställningen i Sydkorea så följer Höga Kusten med på resan i form av en bild. Den kommer att användas för att visa besökarna vilka vi svenskar är, och i vilken miljö vi lever och verkar i, då årets tema är ’Living Ocean and Coast’.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

Den utvalda bilden, som ägs av Kramfors Turism, är tagen från toppen av en av Höga Kusten brons pyloner. Bilden illustrerar det möte, mellan storslagen natur och avancerad teknik, som är representativt för just vår region, säger Maarja Edman verksamhets­ansvarig för länsturismorganisationen Visit Västernorrland.

Även Magnus Malmborg, ordförande i Höga Kusten Turism AB, gläds över beskedet.

– Att Höga Kusten får äran att vara en budbärare för Sverigebilden utomlands och hjälpa landet att göra affärer internationellt är extra värdefullt för vårt redan starka varumärke, säger Magnus Malmborg.

Årets Världsutställning går av stapeln i Yeosu, Sydkorea och handlar om världens hav och kuster. Omkring hundra länder är representerade och berättar om hur just de förhåller sig till det övergripande temat för utställningen; ”Living Ocean and Coast. Sveriges paviljong har anslaget – Open Sweden. Det handlar både om att vi öppnar upp vårt land under utställningen, men också om att öppenhet är något som kännetecknar Sverige och svenskarna – inte minst hur vi förhåller oss till forskning och utveckling kring kust och hav. Åtta miljoner människor väntas besöka utställningen som startar den 12 maj och pågår i tre månader. Källa: Exportrådet

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report