Foto: Mats Montner

Nu är det dags för den årliga TUR-mässan i Göteborg. Turkish Airlines satsar stort och medverkar på flera ställen under TUR-mässan.

I bolagets egna monter lyfter Turkish Airlines, som utsetts till Europas Bästa Flybgolag, fram sitt globala nätverk som i dagarna växer till 200 destinationer världen över. Tävlingar anordnas där besökare har chans att vinna flygbiljetter till valfri destination i Fjärran Östern eller Afrika.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

Dessutom kommer företagets nya affärsprodukt Turkish Corporate Club att marknadsföras under branchdagarna. Turkish Airlines satsar mycket på sin catering verksamhet samt Business Class och manifesterar detta genom en lyxig lounge med skinnsoffor och chokladfontän i Lounge of Good Taste, en mötespunkt för alla besökare, mitt i mässhallen.

Turkiet har bevittnat en mycket stark ökning av antalet turister från Sverige de senaste åren och som en naturlig del av detta kommer Turkish Airlines också att finnas med i Turkiska Statens Turistbyrås monter.

”– Många flygbolag har dragit sig ur mässverksamheten för flera år sedan. Men vår uppfattning är att platsen är bra att göra affärer på för oss. Vi är här för att bekräfta att bolaget fortsätter att expandera i Sverige och vi vill visa produkten så som våra passagerare upplever den” säger Tobias Andersson, projektledare för mässan på Turkish Airlines i Göteborg.

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report