Ny chef för VisitDenmark i Sverige

Mån 11 jun, 2012 - 10:12

Camilla Herman-Petersen blir ny chef på VisitDenmark i Sverige. Camilla är utbildad på Handelshögskolan i Köpenhamn, CBS och har en masterutbildning i ”internationell business och management”. Hon är idag chef för Branding på VisitDenmarks huvudkontor i Köpenhamn.

Camilla har vuxit upp i Sverige och har svenska som modersmål och talar danska flytande. Hon har lång erfarenhet av att arbeta med såväl privata företag som offentliga verksamheter, då hon tidigare har haft två andra dansk-svenska tjänster; först som projektledare för Via Helsingborg-Helsingör, där hon bland annat arbetade med utveckling, organisation och marknadsföring av kulturella events, med målet att öka integrationen mellan Nordvästra Skåne och norra Själland. Därefter som projektledare i marknadsförings-organisationen Öresund Network AB där hon hade ansvar för att kommunicera och marknadsföra Öresundsregionen med fokus på varumärket Öresund.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

Camilla har varit anställd på VisitDenmark sedan 2007. Först som konsult i organisationens utvecklingsavdelning där hon arbetade med destinationsutveckling och kompetensutveckling inom dansk turism. Två år senare började Camilla arbeta som internationell projektchef och var bland annat ansvarig för ett par centrala tvärnationella marknadsföringsprojekt. 2010 blev Camilla chef för Branding där hon bland annat har haft projektledaransvaret för utvecklingen av VisitDenmarks internationella kommunikationsplattform.

Som chef för VisitDenmark i Stockholm blir Camilla Herman-Petersen chef för sammanlagt 5 medarbetare.

– ”Jag är mycket glad över att bli en del av ett kompetent team som ska utveckla och implementera VisitDenmarks marknadsföringsstrategier och aktiviteter på den svenska marknaden. Eftersom svenskarna är våra grannar så känner de ganska bra till Danmark – och i detta ligger en utmaning! Det betyder att vår marknadsföring måste vara mycket tydlig kring de upplevelser vi kan erbjuda svenskarna. Som destination har vi nämligen mycket mer att erbjuda än det som är svenskarnas traditionella uppfattning om Danmark som resmål”, säger Camilla Herman-Petersen.

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report