SAS slår försäljningsrekord

Tis 11 Sep, 2012 - 15:03

 

Den 28 augusti avslutades SAS senaste kampanj för 1 000 000 billiga resor på sas.se. Med ett helt nytt kampanjmanér var förväntningarna högt ställda och målen överträffades med hela fem rekord under kampanjperioden.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

Exempelvis överträffades besöksmålet med en kvarts miljon fler besökare på sas.se och omsättningsmålet överträffades med 26%, bara i den säljkanalen.

–  Vi ser en tydlig trend att kunderna väljer SAS före lågserviceflygbolagen. Kunderna uppskattar våra smidiga tjänster som att checka in på mobil eller sajt, välja sittplats gratis, att checka in en väska ingår i biljettpriset och skandinavisk trygghet och service. Tidigare kundupplevelser där man måste betala för sådant som rimligen borde ingå när man flyger, har gjort att fler och fler väljer SAS. Januari – augusti 2012 hade SAS över 600 000 fler resenärer än samma period 2011, säger Ulf Hermansson Samell, marknadschef på SAS i Sverige.

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report