Swedavia kommer att finnas på plats i Abu Dhabi på världens största flyglinjemässa, World Routes, tillsammans med regionala partners från Stockholm och Göteborg. 

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

För att attrahera flygbolag att etablera linjer till Sverige introduceras i år ett nytt personligt kommunikationskoncept som ska öka kunskapen om svenska marknaden: ”Hello I´m Sweden”.

 –  Vi träffar en mängd flygbolag och upplägget påminner om speed dating. Varje möte får ta max 20 minuter och då gäller det att få just det flygbolaget att förstå varför man ska lägga linjer till våra flygplatser. Vi har en fördel i att det går bättre för Sverige än för många andra länder och vi har en fortsatt tillväxt i ekonomin. Dessutom har vi under de senaste åren haft en mycket stark passagerartillväxt, säger Michael Persson Gripkow, marknadsdirektör på Swedavia.

För att visa vad Sverige och svenska marknaden har att erbjuda har Swedavia tagit fram kommunikationskonceptet: ”Hello I´m Sweden”.  Syftet är att lyfta fram de starka värden som varumärket Sverige står för internationellt på ett mer personligt sätt.  Huvudbudskapen är framförallt Skandinaviens centrala läge, Sveriges extremt starka inkommande turism samt att vi har en starkt växande marknad.

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report