Helsingfors Resemässa globaliseras

Ons 30 Okt, 2013 - 14:56

Resemässan Matka är det största evenemanget i branschen i Nordeuropa.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

Nästa år arrangeras mässan för 28 gången. Evenemanget har fått en allt mer internationell prägel, och i fjol var rentav 80 länder representerade.

Resemässan Matka har en gedigen internationaliseringsstrategi vars målgrupper är utländska utställare, journalister, besökare och bloggare. Genom Nordic Bloggers’ Experience kommer tiotals internationella professionella resebloggare till Finland och till Matka. Bloggarprogrammet har en stark samarbetspartner, tyska Sebastian Canaves-Börner, som också medverkat i ITB Berlins bloggarprogram.

Den fyra dagar långa resemässan Matka 16–19.1.2014 kompletteras av Workshopdagen 15.1. Global Workshop erbjuder utländska företag en effektiv kanal att nå köpare både i Finland och övriga länder i Europa samt Ryssland. De korta på förhand avtalade mötena kompletteras av seminarieprogram riktade till proffs och en träff med bloggarna.

Temalandet för Matka 2014 är Lettland. Landets huvudstad Riga är kulturhuvudstad i Europa, och Lettland erbjuder turister bl.a. naturupplevelser, avkoppling på spahotell samt läcker mat. Lettland har inte bara en egen monter utan presenteras också i flera intressanta programnummer under mässan.

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report