SAS utpekat i flygskandal

Tis 6 Maj, 2014 - 7:05

Den danska veckotidningen Se och hör ska enligt danska TV2 ha haft tillgång till passagerarlistor sedan flera år tillbaka.

Det rapporterar den norska nyhetsbyrån E24. Enligt danska TV2 har veckotidningen betalat en SAS-anställd för att komma åt passagerarlistor som avslöjar hovets och andra kändisars utlandsresor. Därtill ska veckotidningen haft en källa i kontrolltornet på Köpenhamns flygplats Kastrup, hävdar kanalen.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

Om anklagelserna är sanna är det ett brott mot rättsäkerheten dundrar Danmarks transportminister Magnus Heunicke som nu efterfrågar en granskning av tv-kanalens påståenden.

På måndagen fick representanter för flygbolaget SAS och andra aktörer inom den danska luftfarten sig en avhyvling av transportministern.

”Jag har sagt till flygbranschen att det är helt oacceptabelt om det visar sig att brott är begånget och att det har suttit medarbetare på olika platser som sålt hemliga upplysningar om kändisars och kunglighets resor till skvallertidningar”, säger Magnus Heunicke till nyhetsbyrån E24 efter mötet.

Källa:di.se

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report