SAS skrotar Scanorama

Tor 2 Okt, 2014 - 21:33

Vi skrev häromdagen om SAS nya reklamkoncept ”We Are Travelers”. Nu visar det sig att fler förändringar i kommunikationen är i antågande. Den klassiska SAS-tidningen Scanorama kommer att gå i graven. Istället ska ett helhetskoncept vid namn Scandinavian Traveler rullas ut i november i form av ombordtidning, webb-tv, sociala medier och nyhetsbrev – alltihop signerat OTW.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

SAS satsning viktar betydligt åt det digitala hållet och förklaras enligt marknadschef Stefan Hedelius med att man i dag har över 100 miljoner besök på hemsidan varje år.

– Vi gör en ambitiös satsning på innehåll genom vårt nya koncept. SAS är i en högintressebransch där välproducerat innehåll blir allt viktigare. Därför ökar vi takten och gör mer, i fler kanaler. Hela satsningen är i linje med vår nya marknadsstrategi ”We Are Travelers”, säger Stefan Hedelius i ett pressmeddelande.

CHRISTIAN VON ESSEN

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report