Accor storsatsar digitalt
Hotelljätten Accor meddelar i dag att man sjösätter inte mindre än åtta olika program i en omfattande digital plan som kostar två miljarder kronor under en femårsperiod.
Totalt innefattar satsningen fyra kundorienterade program där målet är att erhålla betydande kundkunskaper för att kunna accelerera förbättringsarbetet. Två program omfattar koncernens samarbetspartner och medarbetare, medan två program är relaterade till olika system och IT-verktyg.
Sebastien Bazin (bilden) är vd för Accor, och kommenterar:
– För Accor innebär detta en förändring både strategiskt, digitalt och ledarskapsmässigt. Planen tar upp digitala utmaningar och syftar till att göra Accor till ledande inom en snabbrörlig bransch. Vi är i dag den ledande hotelloperatören i världen med stora resurser och oöverträffad expertis. Genom att kombinera dessa tillgångar med vår nya digitala ambition kan vi bli ännu mer professionella i hela värdekedjan. Vi kommer att bättre kunna förutse kundernas förväntningar samt även stärka vårt ledarskap på lång sikt, avslutar Sbastien Bazin.
CHRISTIAN VON ESSEN