wyxpwojuqxkynipz4w30

Astrid Lindgrens Värld slutit avtal med Linnéa Hindvik som kommer att bli parkens nya personalchef.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

Linnéa Hindvik har arbetat inom HR i 13 år och de senaste åren arbetet som HR konsult med egen firma. Dessförinnan har Linnéa innehaft tjänsten som personalchef för företagen Elfa International och Axalta i Västervik. Inom HR området har Linnéa dessförinnan också innehaft tjänster hos Frödinge Mejerier och Finesse Hygiene. Linnéa är gift och har 2 vuxna barn och 3 bonusbarn, bopålarna har hon slagit ner i Helgerum utanför Västervik och sjösport är ett av hennes stora fritidsintressen.

För Astrid Lindgrens Värld är det viktigt att vår nya personalchef kommit på plats nu med tanke på att vi lägger mycket fokus och energi på att rekrytera rätt personal till alla våra tjänster. Rätt är i vårt fall inte bara kompetensmässigt utan även rätt attityd och karaktärsdrag. All vår personal är företagets viktigaste tillgång. Linnea kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.

– För mig känns det som ett stort privilegium att få bli en del i det team som gjort
Astrid Lindgrens Värld till ett av Sveriges viktigaste besöksmål och där så mycket fokus läggs på HR frågor som ett verktyg för att göra Astrid Lindgrens sagor till verklighet, säger Linnéa Hindvik
– Det skall bli mycket stimulerande att få arbeta med detta och där jag ser just alla våra kollegor som vår största resurs och tillgång, tillägger Linnéa.

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report