Foto:sjse

Foto:sjse


SJ genomför nu som första svenska resebolag tester med nästa generations kommunikationskanal, iBeacon.

Med hjälp av blåtandsändare ska kunderna få riktad information, samtidigt som den nya tekniken utvärderas.

Fler artiklar om:

Tipsa oss om nyheter!

– Vi vill använda ny, spännande och smart teknik som kan förenkla kommunikationen med våra kunder. Testerna med iBeacon är en del i vår digitala satsning på att göra information mer lättillgänglig och tydlig, säger Anna Fahlkrans, affärsutvecklare på SJ.

Med start den 26 augusti får SJs kunder riktad och aktuell information direkt i sina telefoner. Testerna genomförs under totalt fyra veckor och ska sedan utvärderas.

– Kunderna ska få användbar information från oss, på platser och vid tidpunkter de verkligen behöver den. Målet är att förenkla deras besök i våra butiker och lounger, säger Anna Fahlkrans.

Testerna med iBeacon kommer att genomföras i SJs butiker och lounger i Stockholm och Göteborg samt i receptionen på huvudkontoret. Kunderna kommer bland annat att få meddelande med lösenord till wifi-nätverk, information om öppettider och sociala medier med mera.

– Digitala verktyg är en integrerad del av reseupplevelsen för SJs kunder. Med iBeacon-testerna tar vi nästa steg för att förse våra kunder med information när de som bäst behöver den, säger Anna Fahlkrans.

SENASTE NYTT

SENASTE NUMRET

Annons

RESEREPORTAGE

Annons

KRÖNIKA

Annons


Jobbannonser

Ny på jobbet

Video

Facebook

Gå gärna in på Facebook och gilla Travel Report