Eiffeltornet i Paris stänger på grund av värmeböljan.
”På grund av de höga temperaturprognoserna kommer Eiffeltornet att anpassa sin verksamhet”, står det på hemsidan. Temperaturer på upp till 39 grader väntas de närmaste dagarna i den franska huvudstaden.
Även förra sommaren stängde tornet tillfälligt. Då var det första gången någonsin som Eiffeltornet tvingades stänga på grund av höga temperaturer.
De som redan har köpt biljetter kommer att få pengarna tillbaka.
Kilde: Aftonbladet.se








