Efter to dages aflyste afgange og store forstyrrelser i Stockholms pendultogstrafik fortsætter den besværlige situation for pendlere, da lokomotivførernes spontane strejke nu går ind på sin tredje og sidste planlagte dag.
Ifølge SLs hjemmeside Der er indsat erstatningsbusser mellem knudepunkter for regionaltog og metro.
Tirsdag kom meddelelsen fra arbejdsgiveren MTR om, at de lokomotivførere, der har nedlagt arbejdet i spontan strejke, sagsøges for hver 6.000 kr. Noget, der var forventet, ifølge de strejkende, som hurtigt har indsamlet 1,5 mio. kr. til strejekassen.
Baggrunden for strejken er protester mod afviklingen af togvagter.
Kilde: TT-DI.SE







