
Nyt Iso-Britannia liittyy niiden maiden joukkoon, jotka määräävät karanteenin maahan saapuville torjuakseen koronavirusta.
14 päivän karanteeni koskee kaikkia 8. kesäkuuta alkaen Iso-Britanniaan saapuvia, ilmoitti sisäministeri Priti Patel.
Poikkeuksena ovat irlantilaiset. Myös muut sesonkityöntekijät maataloudessa ja terveydenhuollon ammattilaiset, jotka matkustavat töihin koronakriisin aikana, ovat vapautettuja säännöistä.
”Luotan täysin siihen, että suurin osa ihmisistä tekee oikein ja noudattaa näitä toimenpiteitä”, sanoo Priti Patel.
Karanteenisääntöjen rikkomisesta voi seurata 1 000 punnan, eli yli 11 700 Ruotsin kruunun sakko.
Lähde: TT







