
Norjalainen lentoyhtiö Norwegian raportoi parhaan neljänneksen sitten lentoyhtiön 21-vuotisen historian. Liikevoitto oli yli 2 miljardia Norjan kruunua.
Lentoyhtiö ilmoittaa nyt kasvaneista matkustajamääristä. Viime kuukausina yhtiöllä on ollut 6,5 miljoonaa matkustajaa, kun edellisenä vuonna vastaavana ajanjaksona matkustajia oli 6,1 miljoonaa.
Lentoyhtiö ilmoittaa nyt kasvaneista matkustajamääristä. Viime kuukausina yhtiöllä on ollut 6,5 miljoonaa matkustajaa, kun edellisenä vuonna vastaavana ajanjaksona matkustajia oli 6,1 miljoonaa.
”Huolimatta siitä, että monet Inflaation ja korkean koron vaikutuksesta asiakkaamme priorisoivat lentomatkustusta korkealle. Lippujen myynti on odotetusti laskenut hieman kysynnän normaalien kausivaihteluiden myötä”, sanoo Norwegianin toimitusjohtaja Geir Karlsen lehdistötiedotteessa.
Yhtiön liikevaihto nousi samanaikaisesti 23,3 prosenttia yli 8,7 miljardin Norjan kruunun, hieman yli analyytikkojen odotusten. Yhtiö ilmoittaa raportissaan, että se suunnittelee kesän 2024 alkaessa pitää noin 90 lentokonetta liikenteessä ja avata lähiaikoina lisää reittejä uusiin kohteisiin.
”Olen erittäin tyytyväinen, että toimitamme vahvan taloudellisen tuloksen. Samaan aikaan olemme Euroopan kärjessä operatiivisessa toiminnassa hyvän täsmällisyyden ja hyvin vähäisen peruuntuneiden lähtöjen määrän ansiosta”, sanoo Geir Karlsen lehdistötiedotteessa.
Lähde:TT-DI.SE







