Boeing 737 Max 8 -mallin lento-onnettomuuteen joutunut lentokone joutui hätätilaan matkustajattomalla lennolla Yhdysvalloissa tiistaina.
Southwest Airlinesin lentokone oli noussut lennolle Orlandon lentokentältä Floridassa Kalifornian suuntaan. Hätätilasta ilmoittamisen jälkeen se pystyi laskeutumaan turvallisesti sieltä mistä se oli lähtenyt, kertoo Yhdysvaltain ilmailuhallinto.
Lentoyhtiö aikoi siirtää koneen.
Puhuja Boeing sanoo, että yritys on tietoinen tapahtumasta ja on yhteydessä asiakkaaseensa Southwestiin.
Saman mallin kaksi lentokonetta on joutunut lyhyen ajan sisällä onnettomuuksiin, joissa on kuollut lähes 350 ihmistä: toinen Etiopiassa aiemmin tässä kuussa ja toinen Indonesiassa viime lokakuussa.
Yhdysvaltain ilmailuviranomainen on pysäyttänyt kaikki näillä lentokoneilla tapahtuvat lennot, mutta sallii miehittämättömät uudelleensijoitukset.
Lähde: TT







