Det kan i fremtiden blive dyrere for turister at besøge Amsterdam.
Den hollandske hovedstad overvejer nemlig at indføre en turistskat på 20 procent, ifølge avisen Het Parool.
Det fremgår af en aftale, som tidligere i ugen er indgået mellem flere partier i byens kommunalbestyrelse.
– Turismen bidrager til byens økonomi, men lægger samtidig et betydeligt pres på offentlige steder, livskvalitet og kommunale faciliteter, skriver partierne i en fælles erklæring.
– Koalitionen har derfor besluttet at hæve turistskatten, således at besøgende bidrager mere retfærdigt til de omkostninger, som byen har til administration, vedligeholdelse, tilsyn og investering i kvaliteten af det lokale miljø.
Amsterdam har allerede en af de højeste turistskatter i Europa på 12 procent.
Kilde: Aftonbladet.se









