I morges afslørede ATL, at hotelkæmpen Strawberry stopper med smør på mange af deres hoteller.
Nyheden bliver nu delvist afvist og kaldt en ”sandhed med forbehold”, ifølge GP. Den finske, plantebaserede variant bliver standardvalget – men smør vil fortsat blive brugt både i madlavning og på morgenmadsbuffeter.
– Det er vanskeligt at lave en god hollandaise uden almindeligt smør, så vi fjerner ikke smør fra hotellerne, siger Torgeir Silseth, administrerende direktør for Nordic Choice Hotels, i en pressemeddelelse.
– Men vi erstatter det som standard der almindeligt smør ikke er nødvendigt for konsistens eller smag.
Kilde: Aftonbladet.se








