Tulevaisuudessa Amsterdamissa vieraileminen voi käydä turisteille kalliimmaksi.
Hollannin pääkaupunki harkitsee nimittäin 20 prosentin turistiveron käyttöönottoa, mukaan lehti Het Parool.
Tämä käy ilmi kaupunginvaltuuston useiden puolueiden aiemmin tällä viikolla tekemästä sopimuksesta.
– Matkailu edistää kaupungin taloutta, mutta samalla se kuormittaa merkittävästi julkisia paikkoja, elämänlaatua ja kunnallisia palveluita, puolueet kirjoittavat yhteisessä lausunnossa.
– Koalitio on siksi päättänyt korottaa turistiveroa, jotta vierailijat osallistuisivat oikeudenmukaisemmin kaupungin hallintoon, ylläpitoon, valvontaan ja paikallisen ympäristön laadun parantamiseen liittyviin kustannuksiin.
Amsterdamissa on jo yksi Euroopan korkeimmista turistiveroista, 12 prosenttia.
Lähde:Aftonbladet.se








