Keskiviikkona SAS-lento Nizzan ja Tukholman välillä peruttiin. Yksi miehistön jäsenistä ei ollut lentokunnossa.
– Tuntuu pahalta, kun ”lentokuntoon sopimaton” on SAS:n työntekijä, sanoo lentokoneeseen nouseva Carina Selander.
Lento lähtisi Nizzasta klo 15.40 ja laskeutuisi Tukholmaan runsaat kolme tuntia myöhemmin.
Mutta lentoa ei tullut. Yksi miehistön jäsenistä ei todettu kelvolliseksi lentämään.
”Määräyksen mukaan lentokelvottomaksi todettu henkilö kuului miehistöön, ja siksi meiltä puuttui täysilukuinen miehistö kyseiselle lennolle”, kirjoittaa Alexandra Lindgren Kaoukji, viestintäpäällikkö SAS, tekstiviestillä.
Carina Selander oli juuri nousemassa koneeseen, kun poliisi nousi koneeseen.
– Yhtäkkiä lentoemäntä tulee ja sanoo, että meidän kaikkien on palattava odotussaliin, hän sanoo.
Carina: ”Tuntuu epämukavalta”
Lento peruttiin ja matkustajia pyydettiin odottamaan lisätietoja.
”Olemme varanneet kaikki matkustajat uudelleen muihin lentoihin”, kirjoittaa Lindgren Kaoukji.
SAS ei halua kommentoida syitä, miksi miehistön jäsen joutui poistumaan lentokoneesta. 20 matkustajaa siirrettiin toiselle lennolle, loput pääsevät matkustamaan torstaina.
Carina oli menossa Sundsvalliin Tukholman kautta.
– Olen lentänyt paljon elämässäni, mutta tällaista ei ole koskaan tapahtunut minulle, hän sanoo.
– Tuntuu pahalta, kun kyseessä on SAS:n työntekijä, joka ei sovellu lentämiseen. Kaikki oli todella outoa.
Lähde:Expressen.se








