
Totalt 2,4 millioner passasjerer reiste med SAS i juli, en økning på 82 prosent sammenlignet med samme måned i fjor da selskapets piloter streiket.
”Sommersesongen fortsatte med nok en aktiv måned for SAS. 2,4 millioner passasjerer reiste med SAS i juli, det høyeste passasjertallet siden før pandemien. Vi er glade for den positive utviklingen i etterspørselen fra passasjerer, med fortsatt høyt antall bestillinger i juli måned, sier Anko van der Werff, administrerende direktør og konsernsjef i SAS, i en kommentar.
SAS’ kapasitet (ASK) økte med 84 prosent i juli til totalt 4 872 millioner setekilometer. Antallet passasjerkilometer (RPK) økte med 92 prosent, til 4 177 millioner kilometer.
Kabinfaktoren, som er et mål på hvor godt fylte flyene er, var 85,7 prosent i juni, en økning på 3,5 prosentpoeng sammenlignet med i juli i fjor.
SAS stiger mellom 3-4 prosent på Stockholmsbørsen på mandag formiddag på en fallende børs. Siden årsskiftet har det kriserammede selskapets aksje falt drøyt 13 prosent.
Kilde:DI.SE







