Konsertarrangøren Live Nation, som også kontrollerer billettkjempen Ticketmaster, blir felt for brudd på konkurranselovgivningen i USA.
Etter en fem uker lang prosess har en jury i New York avsagt dommen mot Live Nation og dets datterselskap Ticketmaster, som anses å ha opprettholdt et ulovlig monopol på billetmarkedet.
I sivile saker anklages Live Nation for å bruke sin innflytelse til å kvele konkurransen – for eksempel ved å hindre arenaer i å bruke flere billettleverandører.
I mars inngikk konsertgiganten et forlik med det amerikanske justisdepartementet og 40 delstater, og ble tvunget til å betale over to milliarder kroner i erstatning til de berørte statene.
Avtalen ble imidlertid avvist av et flertall av statsadvokatene som hadde gått videre med sine egne krav mot eventarrangøren.
Kilde:Aftonbladet-tt.se








