
31 flyteknikere i Norge gikk ut i streik lørdag morgen. Både SAS, Norwegian og Widerøe rammes, selv om konsekvensene for passasjerene er noe uklare for øyeblikket, melder NTB.
”Innledningsvis er det ingen av våre passasjerer som blir påvirket,” sier Anna Sandell i SAS’ kommunikasjonsavdeling til TT om morgenen.
”Og eventuelle berørte passasjerer vil bli informert av oss om dette. Men slik det ser ut akkurat nå, er det ingen som blir berørt, fortsetter hun.
Hun påpeker at det dreier seg om en sentral forhandling, mellom fagforening og arbeidsgiver, altså ikke bare med SAS. Så også flere andre flyselskaper berøres.
På mandag utvides streiken når ytterligere 75 flygteknikere legger ned arbeidet. Om konsekvensene blir større for flytrafikken da, er det for tidlig å si, ifølge Anna Sandell.
Norwegians pressekontakt Silje Glorvigen kunne om morgenen ikke si noe om hvilke avganger som eventuelt blir påvirket, ifølge NTB.
Konflikten handler om lønninger. Klokken 03:50 natt til lørdag ga mekleren opp, han klarte ikke å finne noen løsning i øyeblikket.
Kilde:TT-DI.SE







