
SJ meddelar att kvällstoget mellom Mora og Stockholm, som tidligere var innstilt på grunn av vognmangel, nå igjen vil være i drift under Vasaloppshelgene. Dette har vært mulig takket være vedlikeholdsarbeidet og innsatsen som er gjort i SJs verksteder og depot.
Stockholmståget fra Mora med avgangstid 18.24 er en populær måte å komme seg hjem på for både Vasaloppsatletar og deltakere på Öppet spår. Derfor har SJ mobilisert og satt inn ressurser for å kunne tilby disse reisende muligheten til å reise hjem med tog etter gjennomført Vasalopp.
– Vi er glade for at kveldstoget mellom Mora og Stockholm vil være tilbake i trafikk i tide til Øppet spor og Vasaloppet. Våre kolleger har jobbet hardt for å kunne levere denne populære avgangen til våre kunder, til tross for utfordringene som den harde vinteren har medført, sier Martin Drakenberg, forretningssjef hos SJ.
Toget vil være tilgjengelig for bestilling via SJ.se og i SJs app fra og med 6. februar. Reisende som har hatt en bestilt reise på en av disse avgangene tidligere, vil bli kontaktet av SJ.
Ifølge pressemelding







