Viking Line laskee Suomen-laivan nopeutta. Maanantaista alkaen lähtöä Tukholmasta aikaistetaan puolella tunnilla., Yle kirjoittaa suomea. Helsingistä lähtevä laiva lähtee 15 minuuttia aikaisemmin kuin ennen.
Syy on nousevat polttoainehinnat Iranin sodan jälkeen ja se, että pienempi nopeus säästää polttoainetta.
– Mieluummin tämä kuin että meidän olisi pakko nostaa lippujen hintoja, sanoo viestintäjohtaja Johanna Boijer-Svahnström Ylelle.
Tallink Silja teki saman aikataulumuutoksen jo 1. huhtikuuta. Sekä Tukholmasta että Helsingistä lähdöt on aikaistettu neljännes tunnilla.
Lähde:Aftonbladet.se








