Tallink Grupp raportoi selvästi parantuneesta tuloksesta vuoden 2026 ensimmäisellä neljänneksellä verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Liikevaihto kasvoi 149 miljoonaan euroon, ja samalla nettotappio pieneni 22 miljoonaan euroon.
Matkustajamäärät kasvoivat lähes 7 prosenttia ja rahtimäärät yli 13 prosenttia, mikä edisti positiivista kehitystä.
– Matkustaja- ja rahtimäärät osoittivat selkeää nousua jatkuvasta maailmanlaajuisesta epävarmuudesta huolimatta. Se tekee tulosparannuksesta erityisen ilahduttavan, sanoo toimitusjohtaja Peep Jalakas.
Lähi-idän meneillään olevan konfliktin vaikutukset eivät ole vielä näkyneet vuosineljänneksen tuloksessa, mutta nousevat polttoainehinnat voivat vaikuttaa tulevaisuudessa.
Kvartalet fortsatte investeroinnit laivastoon. Kolme alusta, Baltic Queen, Silja Symphony ja Victoria I, kävivät läpi huoltotöitä yli 14 miljoonan euron kustannuksilla. Samaan aikaan kustannukset nousivat EU:n päästökaupan kiristyneiden vaatimusten vuoksi.
Tallink työskentelee samanaikaisesti toiminnan tehostamiseksi ja ympäristövaikutusten vähentämiseksi, muun muassa suunnitelmien myötä siirtyä biokaasuun Tallinnan ja Helsingin välisessä shuttle-liikenteessä.
Yhtiön hallitus aikoo ehdottaa 0,06 euron osinkoa osaketta kohden toukokuun 19. päivän varsinaisessa yhtiökokouksessa, tavoitteenaan jatkaa vakaan osinkoyhtiönä.








