onsdag 9 jul, 2025

Konsumentverket inleder tillsyn mot SAS

Dela

Många personer har anmält SAS till Konsumentverket eftersom de inte fått tillbaka pengar för inställda resor under coronapandemin.

Nu väljer Konsumentverket att inleda ett tillsynsärende mot flygbolaget, rapporterar DN.

– Vi ser i våra anmälningar att de förefaller vara sena med flera återbetalningar, säger Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket, till tidningen.

Enligt Konsumentombudsmannen (KO) ska SAS återbetala inställda resor inom sju dagar. Senast den 3 februari ska flygbolaget presentera hur många kunder i december och januari som fått vänta på sina pengar längre än så.

Om det slås fast att SAS brutit mot KO:s regler riskerar de en miljon kronor i vite.

Källa:TT

Dela

Relaterade inlägg

Hotellstrejker planeras på Mallorca, Ibiza och Menorca i sommar. Orsaken är missnöje mot löner och...
En 51-årig svensk turist har dött efter att ha fallit från en balkong på ett...
För ett år sedan, den 17 maj 2024, invigde Snälltåget linjen Stockholm – Köpenhamn, som sedan...
Thailand går från att vara en vinterfavorit till att nu också locka allt fler svenskar...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy