Researrangören Apollo har utsetts till ”Bästa varumärke inom resebranschen” vid Evimetrix Swedish Brand Award 2025.
Utmärkelsen baseras på en av Sveriges mest omfattande oberoende varumärkesundersökningar och bekräftar Apollos starka position inom den svenska resebranschen.
– Vi är oerhört stolta! Denna utmärkelse mäter inte bara varumärkeskännedom, utan även kundnöjdhet, och fångar därmed både erkännande och uppskattning från dem som betyder mest: resenärerna. Det är det tydligaste beviset på att de insatser som våra medarbetare och samarbetspartners gör varje dag verkligen gör skillnad, säger Martina Krantz, pressansvarig på Apollo.
Evimetrix Swedish Brand Award delas ut årligen och baseras på intervjuer med över 6 000 svenska konsumenter, som utvärderar mer än 500 varumärken inom en rad olika branscher. Priset går till varumärken som kombinerar hög kännedom med hög kundnöjdhet – en kombination som i år placerade Apollo i toppen av resebranschen.
I kategorin resor följdes Apollo av SAS – Scandinavian Airlines och Ving Sverige.
Enligt Pressmeddelande.