Med en gedigen bakgrund inom hotell- och servicebranschen tar Charlotta Olsson nu steget in i upplevelse- och turismsektorn. Som ny Sverigechef för Strömma Turism & Sjöfart vill hon vidareutveckla företagets varumärke och skapa ännu fler attraktiva upplevelser för såväl turister som boende.
Charlotta Olsson har lång erfarenhet från ledande roller i hotell- och servicebranschen. Hon inledde sin karriär inom Radisson Hotel Group, där hon bland annat var med och drev varumärkesförändringar och flera hotellöppningar. Närmast kommer Charlotta från rollen som vd för Nobis nya hotell Hagastrand. Dessförinnan som vd för Hotel Diplomat och Villa Dagmar, där hon ledde organisationens utveckling och expansion, inklusive öppningen av Villa Dahlia i Stockholm sommaren 2024. Charlotta har genomgående arbetat mycket med ledarskap, förändringsarbete och varumärkesutveckling, både på strategisk och operativ nivå.
– Jag är glad över att bli en del av Strömma och de fantastiska medarbetare som arbetar här. Strömma har en stor potential, både som företag och inom svensk turism. För mig är det viktigt att vi fortsätter utveckla erbjudanden som tilltalar såväl internationella gäster som den svenska lokala marknaden. Våra upplevelser ska vara relevanta och uppskattade även av dem som bor här. Vi vill vara en naturlig del av vardag och helg, inte bara semester, säger Charlotta Olsson.
Fokus på att fortsätta bygga ett starkt och omtyckt varumärke
Charlotta tillträdde sin tjänst i början av hösten. Som Sverigechef ser hon möjlighet att både fortsätta utveckla verksamheten och bygga starka och engagerade team för att i sin tur höja servicenivån och förfina kundresan, och på så sätt stärka både medarbetar- och kundnöjdheten.
Strömma Turism & Sjöfart har idag verksamhet i Sverige, Danmark, Finland, Norge och Nederländerna, och är Kunglig Hovleverantör. Företaget erbjuder ett brett utbud av upplevelser inom sightseeing, matkryssningar samt aktiviteter och utflykter för såväl turister som lokalbor och företag.
Enligt Pressmeddelande.