Runt om i världen pågår just nu modeveckor och så även på Sveriges största flygplats, Arlanda. Under fredagen förvandlades Terminal 5 till en stor catwalk för en dag när butikerna på flygplatsens nya Marknadsplats visade upp höstens mode för förbipasserande resenärer.

Sedan Arlandas nya Marknadsplats, den största kommersiella satsningen i flygplatsens historia, stod klar våren 2025 kan flygplatsen stoltsera med ett brett utbud av shopping för alla smaker och plånböcker där välkända varumärken samsas med nyutvecklade koncept med stort fokus på det svenska och skandinaviska.
Bland annat har flera populära, svenska aktörer som Newhouse, & Other Stories, Syster P, J.Lindeberg, Fredmans och Chimi flyttat in. Dessa tog, tillsammans med GANT, Aera Fashion och Illums Bolighus, tillfället i akt att visa upp sina produkter under en stor modevisning som ägde rum i Terminal 5 under fredagen inför förbipasserande höstlovsresenärer.
– Vilken otrolig dag vi har haft här på Arlanda tillsammans med våra retailaktörer. Mycket skratt, glädje och uppskattade kommentarer från resenärer som passerat förbi och fått ta del av det stora utbud av mode som har vuxit fram här i Terminal 5. Vår vision med den nya Marknadsplatsen har varit att göra shoppingen till en upplevelse med oväntade inslag. Här ska finnas ett brett utbud av butiker med en bred prisbild som tillgodoser många olika behov och det tycker jag att vi har lyckats visa att vi lever upp till utifrån vad vi har sett här på catwalken i dag, säger Charlotte Ljunggren, Direktör Marknad och försäljning, Swedavia.
Aktörer som deltog i modevisningen på Arlanda:
- Newhouse
- &Other stories
- GANT
- J.Lindeberg
- Aera Fashion
- Illum
- Fredmans
- Chimi
- Syster P








