onsdag 17 sep, 2025

Konsumentverket inleder tillsyn mot SAS

Dela

Många personer har anmält SAS till Konsumentverket eftersom de inte fått tillbaka pengar för inställda resor under coronapandemin.

Nu väljer Konsumentverket att inleda ett tillsynsärende mot flygbolaget, rapporterar DN.

– Vi ser i våra anmälningar att de förefaller vara sena med flera återbetalningar, säger Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket, till tidningen.

Enligt Konsumentombudsmannen (KO) ska SAS återbetala inställda resor inom sju dagar. Senast den 3 februari ska flygbolaget presentera hur många kunder i december och januari som fått vänta på sina pengar längre än så.

Om det slås fast att SAS brutit mot KO:s regler riskerar de en miljon kronor i vite.

Källa:TT

Dela

Relaterade inlägg

För nästan ett år sedan lanserade flygbolaget Norwegian sin flyglinje mellan Skellefteå och Stockholm. Det...
Anmälningar om stökiga passagerare blir allt vanligare på svenska flyg. – Det är allvarligt att en...
Flere end 3,3 millioner passagerer rejste gennem Københavns Lufthavn i juli, hvilket gør måneden til...
På den eftertraktade listan över de 25 bästa öarna i Karibien, Bermuda och Bahamas rankas...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy