tisdag 13 maj, 2025

Konsumentverket lägger ned ärende mot SAS

Dela

Foto: SAS

Konsumentverket avslutar tillsynsärendet mot flygbolaget SAS, enligt ett pressmeddelande. Bolaget uppger själva att 99,92 procent av de resenärer som drabbats av inställda flyg nu har fått tillbaka sina pengar och Konsumentverket har noterat att antalet anmälningar mot bolaget minskar, står det i pressmeddelandet.

Dock gäller vitesföreläggandet mot SAS året ut och Konsumentverket påpekar att de fortsätter med uppföljningar av hur bolaget sköter återbetalningarna. Resenärer har rätt till återbetalning inom sju dagar när en resa ställts in.

”Om återbetalningstakten försämras finns det inga hinder för att öppna ett nytt ärende mot SAS”, säger Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket, i en kommentar.

Källa:TT

Dela

Relaterade inlägg

Thailand går från att vara en vinterfavorit till att nu också locka allt fler svenskar...
Musik, flera olika platser, nöjen och framför allt spektakulära fyrverkerier. Den 24:e upplagan av Malta...
I tusentals år har Sveriges älgar följt samma stigar mot sommarens betesmarker – och nu...
Antalet sålda hotellrum ökade med drygt 3 procent i mars och hotellrumspriserna ökade ungefär lika...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy