fredag 27 jun, 2025

Konsumentverket lägger ned ärende mot SAS

Dela

Foto: SAS

Konsumentverket avslutar tillsynsärendet mot flygbolaget SAS, enligt ett pressmeddelande. Bolaget uppger själva att 99,92 procent av de resenärer som drabbats av inställda flyg nu har fått tillbaka sina pengar och Konsumentverket har noterat att antalet anmälningar mot bolaget minskar, står det i pressmeddelandet.

Dock gäller vitesföreläggandet mot SAS året ut och Konsumentverket påpekar att de fortsätter med uppföljningar av hur bolaget sköter återbetalningarna. Resenärer har rätt till återbetalning inom sju dagar när en resa ställts in.

”Om återbetalningstakten försämras finns det inga hinder för att öppna ett nytt ärende mot SAS”, säger Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket, i en kommentar.

Källa:TT

Dela

Relaterade inlägg

Hotellstrejker planeras på Mallorca, Ibiza och Menorca i sommar. Orsaken är missnöje mot löner och...
En 51-årig svensk turist har dött efter att ha fallit från en balkong på ett...
För ett år sedan, den 17 maj 2024, invigde Snälltåget linjen Stockholm – Köpenhamn, som sedan...
Thailand går från att vara en vinterfavorit till att nu också locka allt fler svenskar...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy