Cruiseskipet som onsdag ble holdt tilbake i franske Bordeaux på grunn av et utbrudd av norovirus har nå fått tillatelse til å fortsette reisen, melder The New York Times.
Samtidig har franske myndigheter slått fast at utbruddet skyldes norovirus, et svært smittsomt virus som forårsaker omgangssyke.
Totalt har omtrent 50 personer av de drøyt 1700 ombordværende vist symptomer. En 92 år gammel mann har også dødd, men det er ennå uklart om dødsfallet har noe med utbruddet å gjøre.
I en uttalelse opplyser myndighetene at isolasjon fortsatt gjelder for syke personer når reisen nå går videre. Ifølge planen skal skipet deretter anløpe Spania.
Kilde: Aftonbladet.se








