First Camp-koncernen, norra Europas största kedja inom camping och resorts, har just avslutat juli 2025 med den högsta månadsomsättningen någonsin. Efterfrågan har varit stark från alla gästnationaliteter och tydliga effekter syns av företagets satsningar inför 2025. First Camp slår sitt tidigare julirekord med en total omsättningsökning på cirka 8 procent i lokal valuta jämfört med det tidigare rekordet i juli 2024.
Omsättningen från camping ökade med mer end 7 %, medan stugomsättningen steg med mer end 4%. On site-försäljningen (exempelvis mat, dryck och aktiviteter) ökade ännu mer. Jämförelserna mot föregående gäller äpplen-mot-äpplen och exklusive effekten av nya förvärv.
”En stark signal i en utmanande marknad”
”Att vi lyckas sätta ännu ett nytt omsättningsrekord i en tid när många hushåll fortfarande påverkas av ett osäkert ekonomiskt läge visar på campingsemesterns attraktionskraft och styrkan i First Camps erbjudande. Våra investeringar i produkt, gästupplevelse och marknadsföring har gett tydliga resultat. Jag vill tacka alla våra fantastiska medarbetare som genom att ständigt vara på tårna skapat detta resultat – och förstås också tacka alla våra gäster. Trots högt tryck på våra destinationer ser vi också att vi fortsatt öka gästnöjdheten mot föregående år,” säger Johan Söör, VD och koncernchef i First Camp.
Toppdestinationer i juli 2025
Topp 5-destinationer i First Camp med starkast tillväxt i logiomsättning i juli 2025 mot 2024 var:
- Lilleby-Göteborg: +47%
- Lunde-Telemark: +23%
- Duse Udde-Säffle: +22%
- Tempelkrogen-Holbaek: +20%
- Karlstorp-Halmstad: +19%
Även First Camps lojalitetsprogram First Camp Club slår nya rekord och har nu 240.000 medlemmar.
Enligt Pressmeddelande.