söndag 9 nov, 2025

SAS är för långsamma med återbetalningar

Dela

Foto:SAS

SAS tar för lång tid på sig att återbetala inställda resor, och dessutom vilseleder flygbolaget de som köpt sina biljetter via en resebyrå. Det menar Konsumentverket, rapporterar Sveriges Radio. Myndigheten inledde en tillsyn av SAS i våras, och den har nu lämnats vidare till Konsumentombudsmannen (KO).

KO har nu möjlighet att utdela vite eller att stämma SAS. Flygbolaget försvarar sig med att återbetalningarna kommer.

”Alla som har rätt till återbetalning kommer att få sina pengar, men det kommer tyvärr för vissa fortfarande ta tid”, säger SAS kommunikationschef Karin Nyman till Sveriges Radio.

Källa:TT

Dela

Relaterade inlägg

Det nya avtalet lägger grunden för att positionera Oman som en sol-och-bad-destination för europeiska semesterfirare...
För nästan ett år sedan lanserade flygbolaget Norwegian sin flyglinje mellan Skellefteå och Stockholm. Det...
Anmälningar om stökiga passagerare blir allt vanligare på svenska flyg. – Det är allvarligt att en...
Flere end 3,3 millioner passagerer rejste gennem Københavns Lufthavn i juli, hvilket gør måneden til...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy