Tallink Silja Line tar nästa steg i utvecklingen av sin medlemsklubb Club One. Den uppdaterade versionen ger större möjligheter att belöna kundlojalitet och introducerar ett nytt, personligt och modernt belöningssystem. Under den kommande veckan får alla medlemmar tillgång till de nya funktionerna.
I samband med förnyelsen av Club One får alla befintliga medlemmar ett nytt medlemsnummer. De uppdaterade funktionerna aktiveras automatiskt och kräver ingen åtgärd från medlemmarnas sida.
– Som ett av de ledande kryssningsrederierna på Östersjön vet vi att resenärer i allt högre grad värdesätter skräddarsydda och flexibla lösningar. Med den uppdaterade versionen av Club One vill vi belöna kundlojalitet på ett ännu bättre sätt och överraska våra medlemmar med upplevelser och förmåner som skapar ett tydligt mervärde, oavsett om det gäller våra resor, produkter ombord, hotell eller restauranger, säger Piret Mürk-Dubout, vd för Tallink Silja AB.
Club One inför nu personliga medlemskonton som ett led i att bättre kunna belöna kundlojalitet. Varje medlem kan då klättra i nivå och ta del av förmåner baserat på sina egna resor och köp. Det tidigare hushållsbaserade systemet ersätts, men med den nya funktionen Resesällskap kan medlemmar fortfarande dela poäng med upp till sju personer, familj såväl som vänner, utan krav på gemensam adress. I samband med uppdateringen får alla i nuvarande hushållskonton automatiskt individuella konton och ingår samtidigt i ett gemensamt Resesällskap, där de kan tjäna och använda poäng gemensamt, men klättra i nivå, nyttja förmåner och belönas individuellt.
En annan nyhet i det förnyade Club One är Resebelöningar, där medlemmar kan låsa upp extra belöningar, utöver nivåförmånerna, baserat på hur många resor de gör.
Det förnyade Club One-programmet omfattar även fyra medlemsnivåer i stället för tre, med den nya Platinumnivån för de mest lojala och frekventa resenärerna. Ingen medlem förlorar sin nuvarande nivå till följd av förändringarna – vissa kan till och med flyttas upp. Nya medlemmar får omedelbart tillgång till medlemspriser, nivåbaserade förmåner och exklusiva partnererbjudanden.
Club One kommer fortsatt att ha ett poängsystem för resor och köp, där intjänade poäng kan användas till att delbetala framtida resebokningar, köp i Tallink E-SHOP och på Tallink Hotels. Via hemsidan och mobilappen kan medlemmarna enkelt följa sin nivå, se aktuella förmåner och ta del av sina personliga resebelöningar.
Club One är en av de äldsta och största medlemsklubbarna i Östersjöregionen. Silja Lines medlemsklubb grundades redan 1992 och kallades då ”Silja Line-stamgäst” och senare Club Silja. År 2007 blev programmet Club One, och idag har medlemsklubben 3,47 miljoner medlemmar, främst i Finland, Estland och Sverige.
Enligt Pressmeddelande.