Mer än 20 thailändska turistpartners och deltagare från över 20 nordiska och baltiska resebyråer deltog den 29 oktober i Tourism Authority of Thailands årliga B2B-workshop i Stockholm. Eventet hölls på Radisson Blu Waterfront, mitt i centrala Stockholm.

Tourism Authority of Thailand (TAT) avslutade igår ännu en framgångsrik upplaga av sin årliga Amazing Thailand Roadshow Nordic 2025, efter B2B-workshopen i Stockholm den 29 oktober.
Mer än 20 thailändska turistpartners, däribland ledande hotell och DMC:er, deltog i årets event och genomförde över 178 möten med mer än 22 resebyråer och tour-operatörer från Sverige, Norge, Island och de baltiska länderna. Kvällen inleddes med en presentation av Thailands produktutbud, följt av workshop-sessioner med förbokade möten mellan köpare och säljare. Eventet avslutades med en nätverksmiddag och en utlottning med fina priser, bland annat hotellvistelser och flygbiljetter.
– Vi är väldigt glada över det stora deltagandet och det positiva gensvar vi fått från både våra thailändska partners och deltagarna från resebranschen. Vår Amazing Thailand Roadshow Nordic 2025 bekräftar återigen sin roll som ett värdefullt B2B-event i regionen, där starka affärsrelationer och nya möjligheter mellan Thailand och den nordiska marknaden skapas, säger Patsalin Swetarat, chef för Tourism Authority of Thailands nordiska kontor i Stockholm.
Workshopen i Stockholm var en del av en större roadshow, som också inkluderade ett liknande evenemang i Köpenhamn under veckan. – Dessa workshops är en viktig plattform för att stärka våra kontakter med den nordiska marknaden och för att knyta thailändska leverantörer till nyckelaktörer inom resebranschen, som spelar en avgörande roll för att marknadsföra Thailand som en destination känd för sin värme, autenticitet och hållbarhet, avslutar Swetarat.
En viktig marknad för thailändsk turism
Den svenska marknaden är fortsatt en av Thailands mest betydelsefulla nyckelmarknader, med nästan 142 000 ankomster mellan 1 januari och 30 september 2025. Under 2024 besökte över 212 000 svenska resenärer Thailand, vilket gör Sverige till en viktig marknad för thailändsk turism och en stark bidragande faktor till landets långvariga popularitet bland nordiska besökare.
Om Thailands Turistmyndighet (TAT) Thailands Turistmyndighet (TAT) grundades 1960 och var den första organisationen i Thailand med särskilt ansvar att främja turismen i landet. Thailändska Turistbyrån i Stockholm etablerades 2002 och ansvarar för de nordiska och baltiska länderna. Thailändska Turistbyrån tillhandahåller reseinformation till allmänheten, resebyråer och media och arbetar även för att uppmuntra invånare i de nordiska och baltiska länderna att resa till Thailand.








