måndag 22 sep, 2025

TUI prisbelönas av Spanska Turistbyrån i Norden

Dela

Resebolaget TUI får erkännande för sina innovativa och hållbara upplevelser i Spanien. Utmärkelserna lyfter fram Gran Canaria och Mallorca som exempel på autentiska reseupplevelser.

Priserna delades ut i kategorin Reseupplevelse under Spain Talks i Köpenhamn, ett evenemang som arrangeras av Spanska Turistbyrån i Norden. Det årliga evenemanget samlar researrangörer, flygbolag, destinationer, media och andra viktiga aktörer från den nordiska resebranschen för att utforska trender och diskutera turismens framtid.

Varje nordiskt land representerades av två vinnare i kategorierna Resereportage och Reseupplevelse. I kategorin Reseupplevelse uppmärksammades TUI för två av sina National Geographic Day Tours i Spanien:

  • Vinnare, Sverige – National Geographic Day Tour: Apelsindalen (Mallorca)
    Denna utflykt kombinerar natur, vetenskap och tradition genom en resa till Sóller-dalen under ledning av en biolog. Programmet inkluderar besök i den botaniska trädgården och fröbanken, som vanligtvis är stängda för allmänheten, samt en kulinarisk demonstration och provsmakning på ett historiskt glasställe.
  • Vinnare, Norge – National Geographic Day Tour: Guanchernas mysterier med en arkeolog (Gran Canaria)
    Denna utflykt låter resenärer fördjupa sig i guanchernas kultur under ledning av en arkeolog, med exklusiv tillgång till privata arkiv och arkeologiska platser, samt med traditionell lokal mat.

National Geographic Day Tours av TUI Musement är utformade som fördjupande, berikande och hållbara endagsutflykter med guide, utvecklade tillsammans med lokala experter för att på ett ansvarsfullt sätt koppla samman resenärer med den kulturella och naturliga miljön på varje destination.

Dessa utmärkelser från Spain Talks Awards visar TUIs roll i att forma innovativa och hållbara reseupplevelser och understryker företagets engagemang för att arbeta nära destinationer för att leverera produkter som möter den växande efterfrågan på autenticitet, ansvarstagande och kulturell anknytning.

Enligt Pressmeddelande.

Dela

Relaterade inlägg

Sri Lanka Tourism Promotion Bureau (SLTPB) har under perioden 8–11 september framgångsrikt genomfört Sri Lanka...
Inför årets Oktoberfest har svenskarnas flygsökningar till München via momondo ökat med 277 % jämfört...
InterLnkd har lanserat AirMall, en ny e-handelsplattform som förvandlar flygbolags Wi-Fi till en digital shoppinggalleria...
Nu kan du ta en Uber om du ska åka på safari i Kenya. Transportföretaget...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy