onsdag 25 jun, 2025

Visit Sweden på inspirationsbesök i Blekinge

Foto:Visit Sweden

Dela

Under två intensiva och inspirerande dagar fick Blekinge möjlighet att visa upp sitt allra bästa för Visit Sweden. Syftet med besöket var att fördjupa kunskapen och förståelsen för den lokala besöksnäringen – och det blev två dagar fyllda av starka intryck och goda möten.

Tillsammans med Region Blekinge, Blekinges samtliga kommuner, Blekinge Arkipelag och en lång rad engagerade aktörer presenterades ett brett utbud av upplevelser – från världsarv och skärgårdsliv till hållbar naturturism, platsberättelser och smakupplevelser. Det bjöds på guidade turer, möten med lokala entreprenörer och inblickar i både historia och framtidsvisioner. 

– Det är fantastiskt att få visa bredden, kraften och det genuina engagemang som finns inom besöksnäringen i Blekinge. Genom att samla alla dessa aktörer och skapa ett gemensamt program har vi kunnat visa vilken potential vårt län har, säger Visit Blekinge. 

Ett viktigt besök för Blekinges framtida synlighet

Att få välkomna Visit Sweden – Sveriges officiella marknadsföringsbolag för resor till Sverige – är en värdefull möjlighet för Blekinge. Genom deras internationella nätverk, kampanjer och plattformar som får svenska destinationer chans att nå ut till nya målgrupper världen över.

Besöket stärker möjligheterna för Blekinge att bli en tydligare del av den nationella Sverigebilden och att synas i framtida internationella marknadsinsatser. Det skapar också en djupare dialog mellan den lokala och nationella nivån – något som är avgörande för att utveckla en hållbar och attraktiv besöksnäring.

Ett stort tack till alla som medverkade

Det betyder så mycket när besöksnäringen så generöst delar med sig av sin tid, kunskap och passion. Bland deltagarna fanns representanter från: Karlskrona Kommun, Ronneby Kommun, Karlshamns Kommun, Sölvesborgs Kommun, Visit Karlskrona, Visit Ronneby, Visit Karlshamn, Visit Sölvesborg, Visit Olofström, Region Blekinge, Blekinge Arkipelag, Trossö Buss, Scandic Karlskrona, Affärsverken, Länsstyrelsen Blekinge, Marinmuseum, Café Mandeltårtan, Ronneby Brunn, Naturum Blekinge, Master Yoga, Kallvattenkuren, Eriksberg, Niklas Kämpargård, Brokamåla Gård, Under Eken, Åsa Hallin, Härliga Hällevik, Dagmars, Hanö Dyk och Ribcharter, Fisky Business och Karlshamns Museum.

Enligt pressmeddelande.

Dela

Relaterade inlägg

Amadeus, en ledande leverantör av tekniska lösningar för resebranschen, och UN Tourism har släppt en...
I takt med att fler resenärer prioriterar säkerhet i dagens osäkra värld, står Kroatien ut...
Sydkorea är internationellt känt för K-pop och K-dramas som fångat miljontals fans världen över. Bortom...
Nu kan Arlandas resenärer handla skandinaviska presentartiklar, souvenirer och designprodukter för eget bruk eller som...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy