onsdag 10 dec, 2025

Vy bus4you satsar på varumärkesutveckling – DNA Mediabyrå blir ny partner för premiumresor

Bild: Vy/DNA - Från vänster: Vincent Salzedo (Vy), Jacob Rudin (DNA), Elin Winegård (DNA), Matilda Billinger (Vy), Paola Börmark (Vy), Carl-Johan Löfvenborg (DNA), Nina Josefsson (Vy).

Dela

Vy har valt DNA Mediabyrå som ny strategisk mediebyråpartner för sin kommersiella bussverksamhet i Sverige. Det nya uppdraget omfattar analys, strategi, medieköp och digital marknadsföring för varumärkena Vy flygbussarna, Vy bus4you och bookabus.com.
Målet är att ytterligare vässa den datadrivna marknadsföringen, bygga varumärke och öka resandet – med fokus på effekt i varje led.

– Vi sökte en partner som kombinerar strategisk höjd med operativ styrka och förståelse för våra affärsmål. DNA Mediabyrå visade en tydlig förmåga att arbeta datadrivet och samtidigt tänka helhet, säger Vincent Salzedo, chef för marknad och digital utveckling på Vy:s kommersiella bussverksamhet i Sverige.

– De kommer att vara en viktig partner i att driva både varumärkesutveckling och gästvolym framåt.

DNA Mediabyrå kommer att arbeta nära Vy:s marknadsavdelning och ansvara för såväl planering som optimering i både digitala och traditionella kanaler.

– Vy är ett spännande uppdrag med flera starka varumärken och tydliga ambitioner. Vi ser fram emot att tillsammans skapa mätbar effekt genom både strategi och smart medieaktivering, säger Carl-Johan Löfvenborg, vd på DNA Mediabyrå.

Dela

Relaterade inlägg

TUI Group överträffar EBIT-prognosen och presenterar en ny utdelningspolicy. Omsättningen stiger till 24,2 miljarder euro,...
2026 blir året då vi reser mer personligt, mer lekfullt och med lite mer mening....
Svenskarna har snabbt tagit till sig AI som en del av reseplaneringen. En ny Sifoundersökning...
München, Tyskland (8 december 2025) – AVIAREPS, världsledande inom representation för flyg-, turism- och hotellbranschen...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy