onsdag 16 jul, 2025

Apollo krävs på svar om mystiska prishöjningar

Foto: Apollo

Dela

Konsumentverket kräver Apollo på svar – efter att kunders priser på paketresor har höjts i samband med betalning. Enligt resebolaget beror det på ett tekniskt fel.

– Vi har arbetat länge med att få till en lösning, säger Martina Krantz, pressansvarig.

Sen årsskiftet har fem personer anmält Apollo till Konsumentverket för vilseledande marknadsföring.

I ett brev som myndigheten har skickat framgår det att resebolaget har marknadsfört paketresor till ett visst pris – men att priset sen har höjts när köpet ska genomföras. Några anmälare har uppgett att de har uppdaterat hemsidan och sökt efter resan på nytt, varpå de har fått upp ursprungspriset igen – för att sen återigen få ett nytt, högre pris strax före betalning.

Nu kräver Konsumentverket att Apollo senast den 3 juli svarar på varför priserna ändras.

Apollo om felaktiga priserna

Enligt Martina Krantz, pressansvarig på Apollo, beror prishöjningarna på ett tekniskt fel som resebolaget har haft ”sen en tid tillbaka”.

Källa:Expressen.se

Dela

Relaterade inlägg

Mindre skärmtid, solstolspaxning och toalettbesök i havet. När semestern börjar lämnar många svenskar vardagens regler...
För första gången någonsin erbjuder Apollo en vinterresa från Norrköping Airport. Den 16 februari 2026...
Det är dyrare att handla i flygplatsens taxfreebutik än att handla på nätet. Det visar...
På två månader, mellan maj och juli, har 1 180 personer dött till följd av...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy