Intresset för att boka resor under Black Week har vuxit de senaste åren, och årets nivåer visar att kampanjperioden fortsätter att få fäste. Enligt resebyrån Ticket ökade bokningarna med 19 procent under veckan.
Resebokningarna ökade tydligt under årets Black Week. Nya siffror från resebyrån Ticket visar att antalet bokade resor steg med 13 procent jämfört med Black Week förra året, och med 19 procent jämfört med veckan innan kampanjperioden. Utvecklingen pekar på att Black Week fortsätter att etablera sig som en av årets tyngsta försäljningsveckor även för resebranschen.
– Black Week har blivit en vecka då många passar på att boka sina resor. Det är tydligt att kampanjperioden påverkar svenskarnas beslut och lockar fram både spontana och planerade köp, säger Tiyoneh Jah, PR- och kommunikationsansvarig på Ticket.
London utmärkte sig med den största ökningen bland de tio mest bokade resmålen. Bokningarna dit steg med 53 procent jämfört med Black Week i fjol, en ökning som ligger i linje med det växande intresset för storstaden som resebyrån märkt av under året.
– I januari väntar nästa stora kampanjperiod, då många brukar passa på att göra kap på resor inför våren och sommaren. För den som missade Black Week kan det bli ett nytt tillfälle att hitta resor till bra priser, avslutar Tiyoneh.
Mest bokade resmålen under Black Week
- Gran Canaria (1)
- Malaga (2)
- London (7)
- Bangkok (3)
- Alicante (4)
- Barcelona (8)
- Paris (6)
- Amsterdam (5)
- Berlin (10)
- Prag (NY)
Källa: Resebyrån Ticket, bokningsstatistik för resor bokade under vecka 48 2025, jämfört med vecka 48 2024 och vecka 47 2025. Siffra inom parentes står för placering på topplistan vecka 48 2024.








